Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Actualitat

L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant signa un conveni de col·laboració amb la nova associació local de voluntaris de protecció civil

Per mitjà d’aquest acord, aquesta entitat podrà donar suport al consistori en actes on es concentri molta gent o situacions de risc o d’emergència
L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant signa un conveni de col·laboració amb la nova associació local de voluntaris de protecció civil
L'alcalde, el regidor de Seguretat Ciutadana, el cap de la Policia Local, el coordinador de Protecció Civil de l'Ajuntament i els representants de l'Associació.


L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant va signar ahir dimarts 11 d’abril un conveni de col·laboració amb la nova Associació de Voluntaris i Voluntàries de Protecció Civil de l'Hospitalet de l'Infant per a l'any 2023. Aquesta associació s'ha constituït com una entitat independent i sense ànim de lucre, amb personalitat jurídica pròpia, per col·laborar regularment i de manera voluntària i desinteressada en les funcions de protecció civil del municipi.

En concret, segons consta en el document que van rubricar l’alcalde, Alfons Garcia, acompanyat pel regidor de Seguretat Ciutadana, Tomás Díaz; i el president de l’Associació, Luis González Leal, l’entitat col·laborarà amb l’Ajuntament en els tipus d’activitats i actuacions següents:

- En els serveis preventius, serveis d’informació i suport a altres operatius en els actes de massiva concurrència de persones o en què hi hagi un risc inherent. En aquests actes, en què els diferents departaments municipals preparen el dispositiu preventiu, es podrà sol·licitar la col·laboració i el suport de l’Associació de Voluntaris i Voluntàries de Protecció Civil de l’Hospitalet de l’Infant, per exemple, per aplicar restriccions d’accés, fer arribar avisos i informació a la població i assegurar la capacitat d’evacuació de les persones.

- En situacions de risc o d’emergència, d’acord amb les actuacions previstes als plans de protecció civil municipals o amb les indicacions que es rebin de l’alcalde o persona delegada (responsable o coordinador de protecció civil de l’Ajuntament).

- En tasques de planificació, implantació i sensibilització de la població en matèria de protecció civil.

- En altres activitats i actuacions a proposta de l’alcalde o persona delegada (responsable o coordinador de protecció civil de l’Ajuntament) i que s’ajustin a les directrius de la Direcció General de Protecció Civil.

Perquè l’Associació pugui dur a terme aquestes tasques, l’Ajuntament li cedirà l’ús d’un local i els recursos necessaris per al seu funcionament, com ara material d’oficina, uniformes, vehicles, equips de protecció, etc.

Galeria d'Imatges