Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Actualitat

Resum de mesures adoptades per l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant davant la crisi originada pel COVID-19

Les mesures que ha pres l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant fins al moment, a data 27 de març, per minimitzar els riscos de propagació i contagi del coronavirus, per garantir els serveis municipals essencials, per atendre les necessitats de la ciutadania i, especialment, de les persones més vulnerables; i per limitar l’impacte econòmic de la crisi generada pel contagi del COVID-19 sobre el veïnat i l’empresariat local consisteixen en:
Resum de mesures adoptades per l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant davant la crisi originada pel COVID-19
Logo Ajutament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
  • Tancar els equipaments municipals. Actualment estan tancats aquests: les llars d’infants, l’Escola de Música, l’Escola d’Adults, les biblioteques, el Teatre-Auditori, la Casa de Cultura Blanca d’Anjou, el Centre de Visitants de l’Hospital del Coll de Balaguer, els Casals de Joves, les instal•lacions esportives, l'Oficina de Turisme, els Casals d’avis, els centres de dia per a la gent gran i també les deixalleries.

 

  • Suspendre els mercats ambulants (tant el de Vandellòs com el de l’Hospitalet) i les activitats organitzades per l’Ajuntament. També estan suspesos els serveis municipals (cursos de català, cursos del Viver d’Empreses d’IDETSA, el servei de la Unitat d’Escolarització Compartida, UEC; i els serveis vinculats als centres educatius: menjador escolar, acollida i transport escolar.

 

  • Centralitzar la informació a la ciutadania a les oficines municipals d’atenció ciutadana (OMAC), ubicades a l’Ajuntament de Vandellòs i a la Casa de la Vila de l’Hospitalet de l’Infant, que romanen obertes. No obstant això, es prioritza l’atenció telemàtica o telefònica i es redueix l’atenció personalitzada en els casos que són imprescindibles.

 

  • Mantenir oberta la residència per a la gent gran de Vandellòs, on les persones usuàries estan ateses per professionals sanitaris que estan seguint els protocols que garanteixen la seva seguretat i estan extremant les precaucions.

 

  • Habilitar un servei especial de l’autobús municipal. En el web municipal es pot consultar l’horari excepcional.

 

  • Tancar els parcs infantils.
  • Determinar el cens de persones vulnerables, tant infants com gent gran, que hi ha al municipi, conjuntament amb els Serveis Socials del Consell Comarcal del Baix Camp; i prendre aquestes mesures per atendre les seves necessitats:

 

  • Posar a disposició de les persones usuàries dels Serveis Socials Municipals una adreça de correu electrònic (benestar@vandellos-hospitalet.cat) i un número de telèfon, el 977327155, en horari d’oficina (de 8.30 a 14.30 h).  Per atendre casos d’emergència sobrevinguda,  s’ha habilitat el mòbil 663825809, de les 14.30 h a les 20.00 h.

 

  • Prioritzar la distribució d’aliments a aquestes persones vulnerables amb recursos propis de l’Ajuntament, per evitar la propagació del coronavirus.

 

  • Recollir les dades de les persones que voluntàriament s’han ofert a prestar aquest tipus de servei de distribució d’aliments a través dels Serveis Socials Municipals (via el correu electrònic: benestar@vandellos-hospitalet.cat).  

 

  • Crear “l’Antena Empresarial”, un canal de comunicació de l’Ajuntament amb el teixit empresarial local, via Whatsapp, per facilitar als representants de les associacions empresarials del municipi la informació que pugui interessar als seus col•lectius relacionada amb la crisi del coronavirus i intentar resoldre els seus dubtes.

 

  • Desconvocar les reunions dels òrgans col•legiats municipals, amb excepció de la Junta de Govern Local, amb l’adopció de les mesures de protecció escaients.

 

  • Facilitar als treballadors municipals els mitjans necessaris perquè puguin treballar a distància i tenir flexibilitat horària. Des del 23 de març, el teletreball és la forma preferencial de prestació del servei, per tal de mantenir les dependències municipals el menys concorregudes possible. Els llocs de treball de l’Ajuntament que estan sotmesos a la presencialitat en el centre de treball són els següents:

 

Jutjat de Pau: 1 persona

Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (OMAC): 2 persones (una a Vandellòs i una altra a l’Hospitalet de l’Infant).

Tecnologies de la informació i comunicació: 1 persona

Obres i Serveis: 1 cap de colla i 4 operaris

Bus municipal: 1 conductor

Policia Local: tots els efectius disponibles

Protecció Civil: 1 tècnic

Medi Ambient: 1 cap de colla, 3 operaris de jardineria, 4 operaris de neteja viària

Esports: 1 operari de manteniment

Aquests serveis presencials mínims establerts en el Decret d'alcaldia del 20 de març podran anar variant en funció de l'evolució dels esdeveniments dels propers dies.

 

  • Ajornar el calendari fiscal

 

  • Retornar els imports de les quotes abonades pels ciutadans i ciutadanes en concepte de serveis públics municipals (per exemple, de les llars d’infants municipals, de l’Escola Municipal de Música, etc.).

 

  • Suspendre els terminis per a la tramitació dels procediments administratius de l’Ajuntament, com ara els del Pla d’Ocupació Municipal o les subvencions a les entitats.

 

 

  • L’Ajuntament ha assumit el repartiment d’aliments de Càrites Parroquial, per garantir la seguretat del beneficiaris i dels voluntaris d’aquesta entitat amb seu tant al nucli de Vandellòs com al de l’Hospitalet de l’Infant. L’entrega s’efectua als domicilis de les famílies

 

  • Un protocol d’actuació per assistir a les persones majors de 70 anys, davant la situació de confinament pel Covid-19.

 

  • Un protocol d’actuació per a la recollida de brossa derivat de l’assistència telefònica a persones majors de 70 anys davant la situació de confinament pel Covid-19

 

  • Un protocol d’actuació per al lliurament de les targetes moneder als 60 nens i nenes del municipi que són beneficiaris d’una beca de menjador, perquè puguin continuar disposant d’aquest ajut que dóna el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a través del Consell Comarcal del Baix Camp, malgrat el confinament per l'estat d'alarma i el tancament dels centres educatius.

  • Reforçar la neteja de la via pública amb tasques de desinfecció per frenar la propagació del coronavirus. Aquestes tasques es realitzaran cada setmana a l’entorn dels punts del municipi amb més afluència de persones.

  • Adhesió de l’Ajuntament al Manifest dels ens locals davant la crisi del coronavirus, acordat per l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM), l’Associació de Micropobles de Catalunya i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) per exposar la posició i les demandes del món local català davant la crisi generada pel contagi del COVID-19. L’adhesió a aquest manifest s’ha realitzat via decret d’alcaldia, amb la conformitat de tots els grups polítics municipals que integren el consistori.

  • Agrair als treballadors públics el seu alt grau de responsabilitat i de compromís amb la feina i amb el servei a la ciutadania en el moment d’afrontar una situació crítica com l’actual.

 

Aquestes mesures continuen en vigor després que el Govern espanyol hagi ampliat l’estat d’alarma, fins a l’11 d’abril.