L´Ajuntament

Mesa d'Alcaldes de l'Energia de Catalunya (MADE)

La Mesa d'Alcaldes i l'Energia de Catalunya (MADE) és una associació de nou municipis de les comarques de la Ribera d'Ebre, de la Terra Alta i del Baix Camp que es va constituir amb la finalitat de promocionar el desenvolupament socioeconòmic d'aquest territori.

Logo de la MADEL'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant va aprovar en la Junta de Govern de data 28 de setembre de 2011 els estatuts de la Mesa d'Alcaldes.

Objectius

• Introduir el món local en el debat energètic de Catalunya entenent que el rol de qui acull la producció energètica no pot ser només un rol passiu sense dret a veu ni a vot en les decisions que es prenen en el nostre país. En aquesta línia serà objectiu de la Mesa realitzar un seguiment del debat i de les decisions polítiques que es produeixin en aquest camp, en el dia a dia, tant a Catalunya com a l’Estat Espanyol o a Europa.
  • Establir relacions permanents amb l’Administració de la Generalitat de Catalunya i de l’Estat Espanyol amb voluntat de defensar els interessos de les nostres comarques i aconseguir decisions polítiques que beneficiïn els objectius principals de la Mesa.
  • Crear un sistema de relació permanent amb les universitats i al món del coneixement per tal de conèixer i atraure les iniciatives d’investigació i desenvolupament que existeixen en el nostre mon, sense cap tipus de limitació, per tal de adjuntar en el desenvolupament del sector energètic que perseguim la implantació d’iniciatives de R+D+I que donin valor afegit a tota aquesta iniciativa.

• Mantenir una relació permanent amb les empreses del sector elèctric per transmetre’ls-hi els nostres objectius i definir polítiques de col.laboració que ajudin a l’adaptació de les infraestructures necessàries per afavorir la implantació d’inversions en el nostre territori.

• Definir i aconseguir incentius específics a la inversió per afavorir la consecució dels nostre objectiu general de desenvolupament econòmic supracomarcal.

• Desenvolupar noves àrees d’inversió en el camp de la indústria mediambiental i la sostenibilitat territorial.

Estructura orgànica

• Assemblea General: integrada pels alcaldes dels municipis associats
  • President
  • Vicepresidents

Organització de la MADE

President
Sr. Francesc Barbero Escrivà, alcalde  de Flix
Vicepresidents
Sr. Francesc Xavier Moliné i Rovira, alcalde de Móra la Nova
Sr. Miquel Àngel Ribes Jornet, alcalde d'Ascó
Director Executiu
Sr. Jesus Benaiges Borràs

Ajuntaments associats

Ajuntament d'Ascó
Ajuntament de Garcia
Ajuntament de la Torre de l'Espanyol
Ajuntament  de Móra d'Ebre
Ajuntament de Móra la Nova
Ajuntament de Riba-Roja d'Ebre
Ajuntament de Tivissa
Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Ajuntament de Vilalba dels Arcs

Seu

La seu de l'Assocació s'estableix a la Casa Consistorial del municipi de Móra la Nova.