Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC)

Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC)

L'OMIC dona un servei gratuït d'informació als consumidors i usuaris sobre els seus drets.

Per causa de crisi santiària actual aquest servei no es podrà realitzar presencialment al nostre municipi fins nou avís.

Us poden atendre al 012 o al 977 32 71 00 ( dilluns de 9 a 12 h).

Afectacions del Coronavirus per a persones consumidores i empreses

En aquest enllaç  trobareu tota la informació actualitzada de les afectacions a  les persones consumidores i a les empreses durant l'estat de confinament i alarma derivat de la pandèmia per al COVID-19.

Logo de l'OMICQuè és l'OMIC?

És un servei gratuït prestat pel Consell Comarcal del Baix Camp amb la finalitat  d'assessorar, informar i previndré als consumidors.

En concret l'OMIC ofereix:

  • Informació sobre els drets i deures del consumidor.
  • Assessorament en tota mena de qüestions relacionades en habitatges, serveis, assegurances, bancs i comerç, entre d'altres.
  • Tramitació de reclamacions i denúncies.
  • Mediació entre empreses i consumidors.

Què he de fer per presentar un reclamació?

Primer cal presentar una reclamació a l’empresa amb la qual hi ha hagut la relació de consum. A Catalunya, les empreses de serveis bàsics (subministraments, transports, mitjans audiovisuals, comunicacions, assistencials i sanitaris, financers i d’assegurances) han de facilitar un servei telefònic gratuït per comunicar les reclamacions sobre els serveis, així com una adreça física a Catalunya, on ser atès/esa de manera ràpida i directa, sempre que l’atenció al consumidor no es faci al mateix establiment on s’hagi contractat.

Cal demanar els fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia al mateix establiment o, si és un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client, gestió per a la qual l’empresa ha de facilitar el número d’incidència. En tot cas, les empreses han de garantir, per escrit o en qualsevol suport durador, que s’ha presentat la queixa o reclamació.

Després, l’empresa té un mes de termini per donar resposta. Si no n’hi ha, el consumidor pot adreçar-se a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC).

Serà llavors quan s’obrin les dues vies, la mediació o l’arbitratge. La mediació és un procediment ràpid, senzill i gratuït a través del qual la persona mediadora ajuda el consumidor i l’empresari a buscar una solució negociada i arribar, voluntàriament, a un acord satisfactori per ambdues parts

Si no s’arriba a cap acord, es pot optar per l’arbitratge de consum, sempre que l’empresa accepti aquesta via o estigui adherida al Sistema Arbitral de Consum. En cas contrari, ens queda la via judicial ordinària.

Enllaços d'interés:

Agència Catalana de Consum

Recomanacions en matèria de Consum