Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Avisos

Actualitat

L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya signen un conveni per promoure la salut mental al municipi

L’acord estableix un marc de col·laboració per impulsar activitats formatives, projectes de recerca i iniciatives comunitàries vinculades a la salut psicològica i el benestar emocional
L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya signen un conveni per promoure la salut mental al municipi
D'esquerra a dreta: la regidora de Salut, la presidenta de la Junta Rectora de la Delegació de Tarragona del COPC i l'alcaldessa.

L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i la Delegació de Tarragona del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC) van signar ahir, 13 de maig, un conveni marc de col·laboració amb l’objectiu de fomentar accions conjuntes en l’àmbit de la salut mental i el benestar de la comunitat.

L’acord va ser subscrit per l’alcaldessa, Assumpció Castellví, i la presidenta de la Junta Rectora de la Delegació de Tarragona del COPC, Eva Llatser Gaya, en representació de les dues institucions. A la signatura també hi va assistir la regidora de Salut, Esmeralda Saladié.

Aquest conveni estableix un marc global de cooperació entre ambdues parts que permetrà desenvolupar activitats formatives dirigides a professionals col·legiats, participar en projectes acadèmics i d’investigació, compartir espais i recursos (llibres, publicacions o altres materials de recerca i de suport a la docència) i impulsar accions de difusió de formacions i assessorament mutu.

La Regidoria de Salut considera prioritària la promoció d’iniciatives que contribueixin a millorar la salut emocional i psicològica de la ciutadania, especialment davant dels nous reptes socials vinculats al benestar mental. En aquest sentit, la regidora de Salut, Esmeralda Saladié, ha destacat que “aquest conveni ens permet sumar esforços amb una entitat de referència per apropar recursos, coneixement i sensibilització en salut mental a la nostra població”.

Saladié també ha remarcat que “la salut mental és un dels grans desafiaments socials i sanitaris actuals”, i que, per aquest motiu, l’Ajuntament vol “continuar impulsant polítiques preventives, comunitàries i de suport a les persones”.

El conveni tindrà una vigència inicial de dos anys, prorrogable de mutu acord entre les parts. A més, l’acord no comporta contraprestació ni remuneració econòmica per a cap de les institucions signants, tot i que les futures accions específiques es podran concretar mitjançant annexos o convenis complementaris.

Galeria d'Imatges