L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant posa en marxa un servei gratuït de retirada de vehicles
L'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant ha posat en marxa una campanya per fomentar la retirada de vehicles en desús o abandonats, amb l'objectiu de millorar la neteja viària i preservar el medi ambient. Aquesta iniciativa permet als propietaris i propietàries gestionar la baixa definitiva dels seus vehicles de manera gratuïta, a través d'un nou servei que ofereix la Policia Local en col·laboració amb l'empresa local autoritzada com a gestora de residus, Grúas y Taller José y José Luis.
Les persones interessades a utilitzar aquest servei només han de dirigir-se a la Comissaria de la Policia Local, ubicada a la Plaça Àster s/n de l’Hospitalet de l’Infant; i sol·licitar una autorització de baixa voluntària. D’aquesta manera, la Policia Local podrà encarregar-se de fer tots els tràmits administratius davant la Direcció General de Trànsit (DGT) i de retirar el vehicle, que serà desballestat posteriorment.
Documentació necessària
Per fer ús d'aquest servei, cal aportar la següent documentació original:
- Fotocòpia del DNI/NIF de la persona propietària.
- Fotografia recent del vehicle.
- Permís de circulació del vehicle.
- Targeta d'inspecció tècnica del vehicle.
Una vegada tramitada la baixa definitiva i destruït el vehicle, l'empresa autoritzada lliurarà al titular el document de baixa de la DGT i el certificat de destrucció.
Important: En cap cas aquest vehicle pot trobar-se judicialment en procés d'embargament o precinte per part de l'administració o entitat financera.
Beneficis mediambientals
Amb aquesta campanya, l'Ajuntament vol reduir l'impacte ambiental que provoquen els vehicles abandonats, ja que aquests poden generar contaminació, acumular aigua en èpoques de pluja i convertir-se en focus de mosquits i infeccions, segons ha explicat el regidor de Seguretat Ciutadana, Francisco Javier Ochoa.
A més, cal tenir en compte que l'abandonament de vehicles a la via pública pot suposar sancions econòmiques d'entre 751 i 1.500 euros.
Es pot fer una reclamació per a la retirada de vehicles abandonats en aquests casos:
- Quan hagin transcorregut més de dos mesos des que ha esta immobilitzat o retirat de la via pública i dipositat a les instal·lacions que determini l'Ajuntament i la persona que en sigui propietària no hagi formulat al·legacions.
- Quan romangui estacionat per un període superior a un mes en el mateix lloc i presenti desperfectes que facin impossible el desplaçament pels propis mitjans.
- Quan hi manquin les plaques de les matrícules.
Aquest nou servei s'ofereix de manera gratuïta amb la voluntat de facilitar als veïns i veïnes la retirada de vehicles que ja no necessiten; i de contribuir a la millora de la imatge i la neteja del municipi.
Per a més informació, es pot contactar amb la Policia Local a través del telèfon 609 30 89 45.