Competències de l'alcaldessa
Competències de l'Alcaldessa
Les competències de l'alcalde són les determinades a l'article 53 del Decret Legislatiu 2/2003 de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya i són les següents:
- Representar l'Ajuntament.
- Dirigir el govern i l'administració municipals.
- Convocar i presidir les sessions del ple i de la comissió especial de comptes.
- Dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis i les obres municipals.
- Publicar, executar i fer complir els acords municipals.
- Dictar bans i vetllar perquè es compleixin.
- El desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el pressupost municipal aprovat, autoritzant despeses sempre que l'import acumulat en cada exercici no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost.
- Aprovar l'oferta d'ocupació pública i el seu desenvolupament.
- Exercir la direcció superior de tot el personal de la corporació.
- Exercir accions judicials i administratives i la defensa de l'ajuntament.
- La iniciativa per proposar al ple la declaració de lesivitat dels actes administratius de la seva competència.
- Adoptar personalment i sota la seva responsabilitat les mesures necessàries en cas de catàstrofe o perill greu.
- Sancionar les faltes de desobediència a la seva autoritat.
- Les contractacions i concessions de tot tipus que no superin el 10% dels recursos ordinaris del pressupost.
- L'aprovació de projectes d'obres i serveis de la seva competència.
- L'adquisició de béns i drets que no superin el 10% dels recursos ordinaris del pressupost.
- La concessió de llicències.
- Les aprovacions d'instruments de planejament derivat.
- Imposar sancions.
- El nomenament de tinent/a d'alcaldessa.